Wednesday 26 October 2011

pengalaman y memalukan,,

semalam aku datang ke rumah aku kat putrajaya,,aku pergi ngan mak n akak aku,,kitorang lak tmpang jiran aku yang nk melawat ank dia kat ssp hari ni,,kitorang sampai dalam ku 2 petang,,after kitorang rehat2 n solat zohor aku n akak aku bawak jiran aku ke putrajaya sentral untuk pergi terminal bersepadu selatan (TBS),,antara kitorang aku je yang pernah naik lrt tapi tu pun skali je ngan lynn,,tapi kali ni aku yang kne jd tour guide,,aku pun cuak2 je sebab takut tersalah,,da la bawak orang,,then,kitorang naik la lrt ke bandar tasik selatan,,

semasa da nk sampai tu kitorang dengar announcement stesen berikutnya bandar tasik selatan,,so,kitorang ingatkan belum sampai lagi la,,kitorang pun duk relax je x keluar,,skali bila lrt tu da gerak balik tetbe ade announcement stesen seterusnya kl sentral,,alamak!!kitorang da terlepas la,,

kitorang pun turun kat kl sentral untuk patah balik ke bts,,time nk turun tu aku dengan confidentnye tekan button kat pintu belah kiri,,tp aku pelik,,kenapa pintu ni xnk terbukak,,OMG!!baru aku perasan aku salah pintu,,sungguh aku malu sangat time tu,,org2 belakang aku xtaw la nmpak ke x adegan tu,,mustahil dyorang x nmpak kan,,aku keluar tnpe toleh belakang sebab da malu sangat,,

kitorang naik atas untuk scan tiket tapi x lepas pulak,,so,jiran aku decide nk gi kaunter pertanyaan,,aku pun tarik la anak pompuan dye,,bila aku toleh rupa2nya aku da salah tarik anak orang,,satu lagi perkara yang memalukan aku,,aku da x pandan mk bapak budak tu,,aku pun x taw yang mane,,aku wat mke selamber je,,hehe,,da malu kan,,

kitorang pun naik balik lrt kr bts,,,dalam lrt tu kitorang x abes2 lagi gelak pasal pe yang jadi,,sungguh aku malu,,tapi aku seronok,,sekurang2nya aku ade pengalaman baru yang sangat menyeronokkan,,

so,pesanan aku untuk sape2 yang baru nak blaja nk naik lrt tengok2 dulu pintu yang mne baru la tekan button kat pintu tu untuk turun,,kalau x jadila macam aku nanti,,

No comments:

Post a Comment