Tuesday 20 December 2011

kelas yang sangat menyerokkan..

Hari ni aku rasakan kelas aku sangat seronok..Kelas Bio pagi cancel..then,sepatutnya aku turun pukul 8.30 aku turun pukul 11 tengah hari..wah..heavennya hidup camtu,kan..
Yang paling seronok time kelas Bel311..turn group aku buat presentation kitorang punye comercial..Ala2 iklan la..

Kitorang adalah group first yang kena present.. Mmg asyik tergelak je tengok semua berlakon especially Adib, Maryam ngan Iela.. Apa yang pasti lakonan kitorang berjaya walaupun Pn. Lizana tak berapa clear pe sebenarnya produk kitorang.. dia pun enjoy jugak.. Aku pun tak sangka aku berani berlakon macam tu.. What so impressed..

Then, time lab Bio turn kelas aku bedah tikus...iyewwwwww!!!!!!!!
tikus putih yang mmg khas untuk makmal..serius aku teruja+takut+kesian..
Tapi walau macam mana pun aku dengan budak2 group aku (maryam,iela,wan,wani,mai,wani nadia) tetap berusaha membedah tikus tu..

Aku yang mula2 operate tikus tu..aku siat kulit dia..kalau tak, tak nampak la isinya,kan...
Dah mmg ala2 doktor la..dengan glove, face mask, forcep, gunting, pisau..
Berpeluh-peluh aku time bedah tikus tu..Bau dia tak payah cakap la..meloyakan..Bau formalin sangat kuat..
Sampai sekarang ni aku masih lagi terbau-bau tikus tu..

Lepas dah habis siat kulit, kitorang belah perut dia.. Tapi bukan aku la yang buat..
Gilir-gilir la..last sekali iela ngan aku keluarkan semua organ-organ yang boleh dikeluarkan..
Bukannya bersifat kejam tapi kitorang nak belajar..

Yang penting kelas hari ni sangat menyeronokkan..

p/s : harap maaf..gambar operation tikus tak dapat diletakkan di sini kerana tidak mendapat kebenaran daripada lab instructor..

No comments:

Post a Comment