Monday 19 December 2011

hujan+sejuk+lapar

Hari ni aku ngan kawan2 aku buat keja gila..kitorang gi redah hujan semata2 nak naik bas..yela,time tu da lambat kot..kul 6 petang baru habis kelas..denagn nk beli makanannya,dengan nak solatnya lagi..so,the best way is redah hujan,naik bas cepat sampai kolej..

dan sekarang aku sangat lapar..x sempat nak beli makanan sebab dah lencun giler baju..malu nak gi raff..
so,dinner megi je la..beras kat rumah pun da abes..pe la nasib aku hari ni..

megi pun megi la..at least boleh buat alas perut malam ni..daripada aku berlapar..huh..sedihnya hidup aku..nak makan yang sedap2 pun kena fikir 2 kali..mak asyik tanya duit KPT aku tinggal bape membuatkan aku rasa nak makan pun aku kena fikir banyak kali..

tengah hari pun beli nasi separuh je..separuh tu bape suap je la..boleh la nak tahan perut aku sampai petang..malam pun da lapar gler baru makan..kalau x makan yang biasa2 je la..megi pun boleh..aku rasa megi tu da jadi makanan ruji aku kat sini kot..mcm tu mmg x membesar la aku..

aku faham keadaan mak ngn abah memustahilkan dyorang untuk bank-in kan duit dalam akaun aku..sebab tu aku kena berjimat..da la aku ni asyik lapar je,,mmg la habis duit aku kalau makan je..sekali makan da berapa..sehari mau x 10 ringgit aku habiskan kat makanan..

haih,,ni la hidup budak kampus,,
aku kena biasakan sebab aku akan tempuhi hidup macam ni untuk 5-6 tahun lagi,,
bersabarlah,,

No comments:

Post a Comment